It kills me

Jag förstår liksom inte.. varför??

Jag är så less nu! Det är inte rättvist, jag vill inte! Jag mår illa, har ont i huvudet och är slöö. För två veckor sen mådde jag bra, jag var påväg att kunna känna mig lycklig, jag trodde att jag kunde lämna skiten bakom mig. Plötsligt vände allt uppochner. Jag vill inte vara såhär! Jag har ångest, panik, tårar som bränner bakom ögonen! Det känns så hopplöst, jag skulle bara vilja ge upp. Jag är så rädd! Finns det ingenting som kan hjälpa mig?

Än en gång har det bevisats för mig att - jag kan kämpa, klättra, ramla tills jag kommer upp till ljuset.. men när jag väl kommit upp så ramlar jag igen.. är det verkligen ok?

En dikt som jag skrev ganska precis för ett år sedan, som visar exakt det jag känner nu:

Jag vill hoppa
Hoppa från en bro
Sedan vill jag falla
länge, länge

Djupare och djupare vill jag falla
Inte känna
Inte höra
Inte se

Jag vill veta
Om jag hoppar vet jag att jag ramlar
Jag vet att jag är påväg neråt
Det kommer sluta med en krasch
Men jag vet att det kommer sluta så

Hellre hoppa så jag vet
Än klättra och plötsligt ligga där nere

Jag är less på det här
Trodde jag var påväg upp, men inte,
Orkar inte klättra en gång till

Jag vill hoppa...
... hoppa från en bro..

Kommentarer
Postat av: skea

Du förtjänar så mycket bättre gumman! Du är en så underbar person. varför är det alltid de finaste människorna som drabbas av de jobbigaste motgångarna?

2010-04-23 @ 22:28:28
URL: http://miniskea.blogg.se/
Postat av: http://ettlivtankeandetag.blogg.se/

Det är en väldig terapi. Vid dessa tillfällen då man känner att det är svårt att sätta ord på sina känslor.. och som då man bara känner att man belastar andra med sina bördor. Att skriva hjälper en otroligt mycket

2010-04-29 @ 11:38:51
URL: http://ettlivtankeandetag.blogg.se/
Postat av: Liv

Tuff läsning, med mycket igenkänning. Men kämpa på! Såg nu att du skrivit på min blogg för längesen, tack för det! Hoppas att du kan få hjälp för att må bättre! Ta hand om dig!

2010-05-27 @ 18:48:42
URL: http://livetsvatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0