Get up

If I get up I might fall back down, but I get up anyway...

Jag vill orka dra mig upp, jag vill orka stanna där uppe. Jag är så rädd för att komma dit upp för att jag alltid, alltid ramlat tillbaka ner förr eller senare. Men jag tänker strunta i det. Jag tänker kämpa mig upp. Vill inte vara nere i detta mörka, kalla hål längre. Jag är less!!

Om jag orkar klättra upp, och har turen att få stanna i några minuter, ska jag försöka glädja mig åt det. Känna att det finns hopp, att jag varit där uppe. Fått känna solens strålar bränna min hud. Jag vet att jag kommer ramla ner igen många, många gånger. Men tillslut kanske jag får stanna där uppe? Jag hoppas!!

-  Om inte annat har jag iallafall byggt lite muskler av all klättring...


Kommentarer
Postat av: mam

Hoppet ska man aldrig släppa, jag är säker att du kommer att klättra och få längre stunder av lycka efterhand. Men livets väg är alltid upp och ned om det inte vore så skulle vi inte uppskatta den glädje vi ibland känner. Din humor har du i behåll så dina muskler får du norbehålla.Kämpa på

2009-02-01 @ 20:49:32
Postat av: Anna

Det sägs att de som haft depression och tagit sig ur den är starkare människor än de som aldrig varit på botten. Jag har fortfarande återfall och mörka perioder. Ibland en dag, ibland en vecka och ibland flera månader. Men du ska inte vara rädd för att klättra uppåt för att fallet ner gör så ont. Jag lovar att det är värt det, även om man faller igen så är det dom ljusa stunderna som sakta men säkert tar en uppåt!

2009-02-02 @ 16:01:28
URL: http://mongoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0